nedjelja, 27. studenoga 2016.

Ozdraviti da bi smršali, a ne obrnuto!

Kao što znate, bila sam počela pisati serijal o dijetama i odustala od ideje da pišem o svakoj ponaosob. Umjesto toga, nastavila sam pisati općenito o beskorisnosti dijeta (i njihovoj štetnosti ako hoćete). U svemu tome, svidio mi se jedan članak koji sumira sve što mislim o dijetma, gubitnu tjelesne težine, ali i općenito o zdravlju. Zato sam odlučila da ga prenesem u cjelosti, skupa sa linkovima koji su navedeni u samom tekstu i koji vode na druge korisne stranice (one su na engleskom, pa kome nije mrsko neka čita). 


Piše: Dr. William Cole za Mindbodygreen
Naša država je opsjednuta dijetama i vježbanjem. Usprkos tome što imamo mnogo teretana, knjiga o dijetama i DVDova o vježbanju, mi s mo jedna od najdebljih i najbolesnijih nacija u svijetu.
Zato, kada se radi o tjelesnoj težini, mislim da smo nešto sasvim pogrešno shvatili.
U funkcionalnoj medicine se smatra da povišena tjelesna težina nije uzrok, nego simptom nekog zdravstvenog problema. Drugim riječima: MORAMO OZDRAVITI DA BISMO SMRŠALI, A NE SMRŠATI DA BISMO OZDRAVILI.
Nemogućnost gubitka kilograma je znak da se nešto dešava ispod površine. Rijetko da takvo nešto može biti riješeno još jednom dijetom. Istraživanje je pokazalo da brojanje kalorija gotovo nikada nema uspjeha kada se radi o trajnom i održivom gubitku težine.
Moramo odbaciti provođenje dijeta i prvo vratiti svoje zdravlje. Tek onda ćemo dostići svoju ciljnu težinu i dobro izgledati, i to jednostavno bez truda. Gubitak težine će, u stvari, biti rezultat zdravog tijela.
Kako to postići? Liječenjem! Nekoliko ključnih oblasti na kojima morate poraditi su um, emocije, probava i hormoni. Ta četiri polja prvo moraju biti izliječena kako biste bili zdravi.

1. Prvo izliječite um kako biste prekinuli loše navike

Prvi korak je postizanje svijesti o tome da provodite najveći dio dana u kompulzivnom, nesvjesnom razmišljanju.
U stvari, istraživanje provedeno na Stanfordu procjenjuje kako 90 % misli su one koje se ponavljaju. Razmislite o tome: 9 od 10 misli koje imate su one koje se svakodnevno ponavljaju.
Kako to može da naškodi zdravlju? Kod nekih ljudi to su negativne misli koje se ponavljaju. To proizvodi hronični stres koji može pojačati upale u tijelu i doprinijeti dugoročnim problemima sa zdravljem, osim ako ih držite pod kontrolom.
Nadalje, istraživanje na Cornell univerzitetu je pokazalo da svakodnevno pravimo oko 200 odluka koje su povezane sa hranom. Problem je što je većina tih misli napravljena na način kako to radi autopilot, besvjesno. Nismo svjesni da pravimo većinu njih, što može doprinositi lošim životnim navikama.
Zato, povećana svijest o svojim mislima je prvi korak koji vodi izliječenju i dugotrajnom zdravlju. Svijest o našim mislim nas postavlja “ovdje” i “sada” i prekida začarani krug navika iz prošlosti.
Preporučujem meditaciju kao jedan od načina da postanete svjesni svojih misli i izbora koji se tiču zdravlja i eliminisanja negativnih, ponavljajućih načina razmišljanja.

2. Uspostavite vezu sa svojim tijelom

Nervoza, strah i mržnja su neke od najčešćih emocija koje vas mogu ometati u postizanju ciljeva. Te emocije će utopiti tijelo stresom i hormonima stresa. Stres je povezan sa povećanim rizikom od debljanja kao i sa mnogim drugim zdravstvenim problemima.
Ne možete izliječiti tijelo koje mrzite! Zato, umjesto kažnjavanja uskraćivanjem hrane, učinite hranu svojim prijateljem.
Ključ je u tome da jedete svjesno i racionalno. Tijelo je poklon koji se brine o vama. Volite se dovoljno da svoje tijelo hranite dobrom hranom.
Nadalje, pokušajte utvrditi šta bi iz vaše prošlosti moglo biti to što vas vuče nazad i ne dozvoljava postizanje ciljeva. Opraštanje sebi i drugima može biti revolucionarno u procesu liječenja.
Smatram da je emocionalno liječenje ključni moment u pomaganju mojim klijentima u postizanju zdravlja.

3. Izliječite probavu

Sada se trebate pobrinuti o fizičkoj komponenti tijela – oporavljanje od dugogodišnjeg izrabljivanja. Hipokrat je rekao: “Sve bolesti počinju u stomaku.”. Zdravlje našeg mikrobioma, triliona bakerija koje žive u nama, određuju tokove zdravlja, uključujući i tjelesnu težinu.
Često viđam povećanje tjelesne težine kao posljedicu problema s probavom. Mikrobiom (crijevna flora) može biti oštećen nakon godina konzumiranja loše hrane, toksina, stresa i štetnih lijekova, tako da možete osjetiti zdravstvene probleme.
Liječenje probave je proces, o kojem pišem u drugim člancima.  Prirodni izvori, kao sluzavi brijestkorijen sljeza i sladić mogu biti od pomoći. Temeljac od kostiju je također jedan od mojih favorita za liječenje probave.

4. Izliječite svoje hormone

Često smatramo da nam se jede hrana ili da ne možemo ozdraviti jer nemamo jaku volju. Ali često postoji skriveni hormonalni problem koji vas ometa u donošenju racionalnih odluka o konzumiranju hrane i drži vas u začaranom krugu.
Na primjer često vidim probleme u povezanosti mozga i hormona kod svojih pacijenata, kao što su problemi sa štitnjačomnadbubrežnom žijezdom ili rezistencija na leptine (kada mozak ne dobiva informaciju da ste siti).
Godine stresa i loše ishrane mogu uticati na mozak i hormone doprinoseći hormonalnim poremećajima. Mnogi ljudi koji se bore sa zdravstvenim problemima imaju određeni stepen “upale” mozga, koja može doprinijeti nervozi, depresiji, omaglicama, ali hormonalnom poremećaju.
Liječenje hormona je često prvi korak u trajnom regulisanju tjelesne težine.

ponedjeljak, 7. studenoga 2016.

Odustajem od serijala o dijetama

Ipak sam odlučila da neću nastaviti pisati serijal o dijetama. Već nakon prve obrađene dijete vidim da nema svrhe ganjati vjetrenjače.

Općenito ću i dalje pisati o opasnostima koje nosi bilo koji način ishrane, osim onaj koji je ispravan. A o ispravnom načinu ću stalno pisati. Radiću na tome i praktično kao i do sada.
Čemu borba protiv bilo čega, kada trebam energiju da se borim za NEŠTO, ono to je ispravno!



srijeda, 2. studenoga 2016.

Vjerujte sebi!




Šta ako vam kažem da... 

Možete biti neovisni od bilo čega, a i dalje (ili čak tek tada) biti potpuno zdravi!

Trebate više vjerovati svome tijelu i instinktima, nego TV reklamama!

Ne morate kupiti sva moguća pomagala i igračke koje postoje, a ipak možete biti odličan roditelj!

Ne morate dijete hraniti isljučivo formulom da bi ono napredovalo!

Ne morate ići na magičnu dijetu da bi smršali!

Sunce nam je prijatelj, a ne neprijatelj!

Ne morate uraditi estetski zahvat da biste bili lijepi, ljepotu samo morate pronaći u sebi i oko sebe!

Nanina mirisna krompiruša i lijepa riječ imaju pozitivniji uticaj na zdravlje nego kupovni hljeb bez glutena, bez šećera i bez aditiva!

Smijeh s porodicom i prijateljima djeluje pozitivnije nego bilo koja zdrava namirnica koja povećava nivo serotonina!

Možete se zdravo hraniti ako se tako naviknete, a ne ako potrošite bogatstvo na nutricioniste i kupovnu organsku hranu!

Izlazak u prirodu nas povezuje sa samim sobom i ljudima oko nas!

Ni jedan suplement ne može biti jednak onome što se unosi iz prirodne ishrane, koliko god tehnologija bila napredna!

Ne morate odgovoriti na svaku provokacijui dati komentar na svaku konstataciju, a i dalje možete imati svoje mišljenje!

Ni maksimalno sofisticiran robot ne može zamijeniti ljudsko tijelo!

Druženje s djecom podmlađuje!

Druženje sa dobrim ljudima vas motivira da to budete i sami!

Svako može biti zdrav s onim što mu je dato u nekom trenutku, samo ako je sretan s time!


Šta ako vam kažem da smo počeli puno više vjerovati televiziji, internetu, mašinama, suplementima, površnim rješenjima, puno više nego snazi koju svako od nas ima!


utorak, 25. listopada 2016.

Ubleha zvana HRONO DIJETA

Uopće nemam namjeru ubjeđivati se sa osnivačima ili pobornicima raznih dijeta. Svjesna sam da će svi tvrditi da je baš TA njihova ispravna. Moj fokus su ljudi koje to sve zbunjuje i koji su u začaranom krugu dijeta. Očito je da je sada moderno izmišljati načine ishrane, jer oni drugi načini kao ne valjaju. Još je očitije da se, u stvari, djeluje na ljudsku psihu, jer čovjek koji želi smršati je vrlo podložan prijedlozima koji bi mu mogli pomoći da riješi svoj problem.
Očekujem i moguće tužbe od strane osnivača. U tom slučaju se nadam da ćete me dobro braniti :) 
Ako ste me pratili prethodnih dana, vidjećete da sam započela pisati serijal o dijetama. Od jako širokog pojma pravilne ishrane kojim se bavim, izgleda da ova tema uvijek izaziva najveću pažnju. 

Zamolila sam vas da mi pomognete u odabiru redoslijeda.
Na prvom mjestu je HRONO ISHRANA (vi ste izabrali), kao što sam i mogla pretpostaviti, obzirom na to da u zadnje vrijeme često dobivam upite o istoj. Moram priznati da tu vidim čak i više problema, nego što sam očekivala prije detaljnijeg istraživanja.
U Francuskoj ju je osnovao u prošlom stoljeću jedan ljekar. Prije nekih 10 godina jedna ljekarka je uzela tu ideju, ali je dosta toga promijenila (sama tako kaže) i patentirala „taj“ način ishrane.
Kao što sam i pretpostavila, prvo na šta naiđem u svim člancima o hrono ishrani je: sve jedete, a mršate; zdrav način ishrane i sl. Naravno, ko će promovirati neku dijetu, a reći da ona nije zdrava ili da ne smijete ništa jesti da bi mršavili?!

Kao prvo, ako je nešto zdravo, tj. pravilan način ishrane, zašo bi bilo potrebe da se zove hrono ishrana ili kako god drugačije? Zašto to jednostavno nije pravilna ishrana? Da, kažu da to jeste pravilna ishrana, a ne dijeta – zašto je onda patentirana?

Dalje, ono što mi je zaparalo uši je da se ujutro ne smije jesti slatko, a kasnije smije, jer se ujutro luči inzulin, pa da se ne bi dodatno opteretila gušterača. Po toj predpostavci se slatko ne treba nikako jesti da se ne bi opteretila gušterača. U stvari, i preporučuje se konzumiranje što manje slatkoga, što je i logično, ali da je to samo ujutro zabranjeno-nije logično. 
Obrazloženje? Inzulin se luči nekoliko puta u danu i to na podsticaj onoga što unesemo hranom. Općenito, cilj pravilne ishrane je: više manjih obroka u toku dana, kako bi se unosile manje količine ugljikohidrata u pojedinačnim obrocima, a to bi izazivalo lučenje manje količine inzulina. Time se stabilizuje gušteračino lučenje i ona se ne izrabljuje kao kada se nekontrolisano jede. 

Slučaj kada jedete 5-6 manjih obroka


Slučaj kada jedete 2-3 veća obroka


Sljedeći problem koji imam sa ovom ishranom je restrikcija, koja je osnova ove dijete. U stvari, to je ono što je dodato da bi se ova ishrana patentirala. Po nekoj logici morate se dovesti u stanje restrikcije da biste mršali. To je logično. Vjerovatno ćete smršati (a možda i nećete, ako vaš organizam tako odluči). Ako odete spomenutoj ljekarki i platite skupi program - sigurno ćete smršati. Ali, vi želite ovako, preko interneta, pohvatati konce i smršati na ovoj ishrani, zar ne? E, pa ne može. Nije to-to! Kada biste otišli i platili program, oko vas bi igrala cijela vojska ljudi (jako je bitan psihološki moment), vi biste se potrudili da sve ispoštujete dok vas drži entuzijazam, a Boga mi i i prazan džep zna da drži. Pa i da smršate, šta poslije? Ista stvar kao i sa ostalim dijetama.

Još jedan od problema koji vidim je u strogom odvajanju nekih nutrijenata, npr. nemiješanje ugljikohidrata i proteina. Jasno je da će organizam lakše probaviti jednostavnije obroke. Međutim, kako razdvojiti UH i proteine koji se prirodno nalaze u biljkama, npr. mahunarkama? Kako to da se one mogu normalno probavljati bez problema?
Obrazloženje? Kada se miješaju UH i proteini, organizam je u stanju da ih razdvoji i razloži (što se i dešava prilikom probave). I sama mislim da se neke namirnice treba razdvojiti od ostatka obroka, ali ne radi teške probave, nego zbog što bolje iskoristivosti nutrijenata. Npr. namirnice bogate željezom treba razdvojiti od mliječnih bjelančevina, jer one ometaju apsorpciju željeza. Voće treba jesti odvojeno od ostatka obroka, jer se ono brzo vari, pa će ostala hrana ometati apsorpciju hranjivih materija. Ovo ne znači da treba sve nutrijente razdvojiti, jer to radi organizam. On je puno spremniji nego što da ovaj način ishrane predstavlja. 

Još jedan problem koji imam je što baš i nije bitan kvalitet namirnica u ovo dijeti (krilatica: možete jesti sve, samo u određeno doba dana i u dobrim kombinacijama). Npr. ne zabranjuju se suhomesnati proizvodi, šunka, vino, peciva i sl. sve dok je redoslijed i kombinovanje u redu. Bila restrikcija u pitanju ili ne, ovo mi je potpuno neprihvatljivo da se može svakodnevno konzumirati.

I na kraju, zadnji problem koji vidim su određena vremena za konzumiranje obroka. Kaže se da to prati normalno funkcionisanje organizma, lučenja i sl. Smatram da je to donekle tačno, ali da apsolutno zavisi od osobe do osobe. Nije isto ako ste ranoranioc i ako se budite u podne. Nije isto ako idete na spavanje poslije ponoći i ako zaspete u 9 sati. Lučenja zavise i od tih parametara.  A ko to svaki dan zaspe i budi se u isto vrijeme? I ko to ima tačno raspoređene aktivnosti i obroke u toku dana. Vjerujem da bi takav život bio poprilično dosadan, uz besprijekornu tjelesnu težinu i besprijekorno funkcionisanje probave, a to mi baš i ne djeluje zdravo. Zdravlje je puno šiti pojam.

Da se razumijemo, ima vas koji ste smršali na ovoj ishrani, sigurna sam. U to ne sumnjam. Voljela bih da mi se javite kada prekinete sa ovom ishranom, vratite se normalnom životu i kažete mi da sam bila u pravu, jer to sigurno nećete sada reći kada vidite "rezultate". Međutim, ima i onih koji baš nisu smršali (znam da ima, jer mi se takvi javljaju) ili su vratili više kilograma nego što su izgubili. I opet se vraćamo na to da je to obična dijeta, kao i sve druge.
Primijetićete da ponegdje pišem u šiframa. Namjerno to radim, izbjegavam tužbu :). 

Ostaviću vas da pogledate sljedeći video jedne neuroznanstvenice koja je jako lijepo objasnila šta dijete rade:

http://dobrekalorije.ba/zasto-su-dijete-neefikasne/

Sljedeći put pišem o UN dijeti. Stay tuned!

ponedjeljak, 24. listopada 2016.

Pomozite mi u ublehi zvanoj DIJETA

Nakon početnog članka o dijetama, na svom FB profilu sam zatražila da mi pomognete u odabiru redoslijeda, jer se nisam mogla odlučiti kojim redoslijedom da pišem.
Vidim da ste baš zainteresovani za ovu temu :)

Evo rezultata, pa uskoro počinjem pisti pojedinačno o dijetama:
"Počela sam pisati serijal o dijetama na svom blogu. Pomozite mi da odlučim kojim redoslijedom ću pisati. U komentar ostavite samo ime dijete o kojoj biste prvo voljeli čitati.
Ove su u opcijama:
- hrono ishrana
- liposukcijska ishrana
- paleo ishrana
- LCHF
- Dukanova
- makrobiotika
- veganstvo i vegetarijanstvo
- sirovojedstvo
- herbalife (i slično)
- Hayeva dijeta
- UN dijeta
- Atkinsova
- detoksikacijske dijete
Ima toga jos bruka, ali zadrzacemo se na ovome za sada."





Vildana P'asic Liposukcijska
Albina Brajić Hrono ishrana  MS
Sanita Kurbegovic Huskanovic Detoksikacijske dijete 
Amela Kobiljak herbalife, prosto da ljudi ne bacaju pare, hvala u svakom slucaju 
Leyla Mujevic Semsovic Un dijeta kao i veganstvo(najvise me zanima to)
Jer sam upoznala osobe koje zrace od te vrste ishrane
Mina Hajdić Kahvedžić Detoksikacijska.
Amira Lila Lilovic Makrobiotika i sirovojedstvo
Zlata Hasic Liposukcijska
Amira Lila Lilovic I prvo definiciju dijete. Da li je to vrsta ishrane, ako jest, sta definicija iskljucuje (halal,koser), sta joj je cilj (mrsati brzo, biti zdrav energetski-makrobiotika)
Safija Softić-Namas E to će biti zadnje. Kada opisemo sve dijete (ili načine ishrane, kako god ko hoće može ih zvati i kako god da ih zovu, svodi se na isto), da bi svi razmišljali i sami nadošli na definiciju pravilne ishrane, koja isključuje dijete. To će biti zaključni članak.
Safija Softić-Namas
Write a reply...
Inela Prutina Detoksikacijska
Ami Ra UN 
Emina Umm UmmTew'am Detoksikacijska

Inace nisam nikako al bas nikako za dijete niti sam kad bila na ikakvoj. Oma me detoksikacijska zanima jel to ono sto mislim da jeste tj o cemu sam slusala.
Mihreta Delić-Mrkonjić Detoksikacijska i UN
Jasminka Mohamed Dijeta bez ugljikohidrata i lchf
Emilija Do Definitivno nisam pobornik dijeta, ali moram priznati da sam uz poseban rezim ishrane (sama sam ga sebi osmislilia) u tri navrata izgubila visak nagomilanih kilograma, koje su mi uzasno smetale. Dva puta nakon poroda i jednom prije nekih 15-ak godina, kada sam se dovela na skoro 10+ od svoje normalne tezine.
Jasna Kukic Sirovojedstvo
Selma Sukanović Halilović Detoks, hrono, vegan .. 
Hanka Mujović-Hot Herbalife
Ema Dspp Hrono
Bosnjakinja Edina UN Dijeta
LikeReply23 hrs
Behara Batlak Herbalife! Ja sam probala i pored toga sto za tri mjeseca nisam izgubila niti grama, jos sam dobila jako bolne menstrualne cikluse jacine poroda. Po cetri dana bih lezala da ne mogu da se pomjerim, prohodat preko kuce mi je bio luksuz, odlazak u wc oc...See More
LikeReply123 hrs
Taif Rose Sirova ishrana
LikeReply23 hrs
Emina Krehic LCHF 
LikeReply23 hrs
Iman Martinovic UN dijete
LikeReply23 hrs
NIhada Kopic UN 
LikeReply23 hrs
Melisa Merjem UN,jako me zanima vase misljenje o ovoj dijeti! Hvala
LikeReply22 hrs
Mia Kolic Zunic Makrobiotika
LikeReply22 hrs
Lejla Alešević-Talić Sirova ishrana
LikeReply22 hrs
Adisa Fazlagić · Friends with Trag Dobra
Hrono.
LikeReply21 hrs
Velida Olovcic detoksikacijska
LikeReply21 hrs
Atka Medic Evo sestro Safija mozes o liposukcijskoj, jos tu da isprobam I onda sam isprobala sve, gore nego pokusni kunic 😁
LikeReply121 hrs
Safija Softić-Namas Ja bih da ti prije toga prestanes, sto ces dzaba pare trositi  Pa je li ista upalilo?
LikeReply120 hrs
Safija Softić-Namas

Write a reply...
Nesima Kmetas Herbalife
LikeReply20 hrs
Elma Pandzo Hodzic UN dijeta
LikeReply20 hrs
Irma Latifah Hrono
LikeReply19 hrs
LikeReply19 hrs
Lejla Subasic Najbolje napisi nam o onoj koja je tebi pomogla 
LikeReply319 hrs
Emina Subašić Osmanagić Lejla Subasic ne vjerujem da je Safija Softić-Namas bila na dijetama :)) ja nisam bila npr. samo sam u potpunosti izmijenila ishranu, a ona mnogo vise zna o zdravoj ishrani tako da,,,ne vjerujem 
LikeReply19 hrsEdited
LikeReply17 hrs
LikeReply17 hrs
Jasenka Muminovic Moze kivi dijeta ?
LikeReply16 hrs
Suada Hedzic Sirovojedstvo
LikeReply115 hrs
Sevda Čubro Hrono
LikeReply14 hrs
Emina Asceric Selimovic Holivudska dijeta 
Majmunska dijeta (ima ozbiljno :-D)
LikeReply13 hrs
Emira Kablar Liposukciska
LikeReply13 hrs
Jasna Salihović Bože ti pomozi svojoj Jasni  Ja sam bre bila na sve i jednoj ovoj dijeti, ali bukvlano sve i jednoj  Užas  Piši prvo o hrono pls 
LikeReply4 hrs
Nermana Družić-Rizvanović Evo, ja sam malo proucava hrono...iskreno, meni od svih dijeta ima smisla, ali opet imam neko svoje misljenje..nisam 100% za...veoma mi se dopadaju recepti za razna peciva, ali to stvarno i volim.
LikeReply3 hrs
Jasna Salihović Ja sam sister bila i na hrono, i iz prve ruke ti mogu reći da nije nimalo zdrava  Nabacas se proteina kao niko  I cim izades iz restrikcije i probas nesto drugo nastaju problemi, smrsala sam 5 kg dobila 7 brze nego sam ih izgubila  Ali eto neko stručniji će reći o tome malo vise  PS Znam jos najmanje 2 osobe koje su sa istim problem kao i ja zavrsile nakon hrono 
LikeReply3 hrs
Safija Softić-Namas

Write a reply...
Adela Comic iako sam prozivala liposukcijsku, stvarno me zanima tvoja analiza vegeterijanskog nacina prehrane
LikeReply3 hrsEdited
Emina Hadzic-Voljevica · 21 mutual friends
Paleo ishrana ili LCHF
LikeReply3 hrs

Fuada Ustamujic Dijeta prema krvnim grupama 
LikeReply2 hrs

Simbada Ahmetspahić Džanović herbalife
LikeReply23 hrs
Ema Hadzic LCHF
LikeReply23 hrs
Lana Zeherovic herbalife. i hrono. Danke 
LikeReply20 hrs
Mirsada Lješnjanin-Vrapčević Mene zanima obrada svih ponaosob . Nema osobe u okolini da nije bila na nekoj . A zašto sam tražila prvo da obradiš hrono je zato što mi se činila nekako prihvatljiva ,zdrava, nema slatkiša gluposti, i u vanrestrikcijskom periodu ubacuje se i voće .
LikeReply19 hrs
Tea Macan Dukan dva puta na toj dijeti bila do sada.
LikeReply18 hrs
Alma Softic Begic Mulripla MS nije dovoljno istrazena...pa nekad mozda i o ishrani oboljelim.pd multipla skleroze...ima toga ali....nikad dovoljno
LikeReply14 hrs
Amela Sesto Hrono
LikeReply9 hrs